Rezultati poslovanja Toyote u Srbiji u 2008. godini
Toyota Srbija (TSR) je objavila rezultate poslovanja u 2008. godini. Od početka godine prodato je 1.646 Toyota vozila. To je umanjenje od 9,3% u odnosu na prošlogodišnji rezultat.
Toyota vozila
Najprodavaniji model je i dalje ubedljivo Yaris, sa 554
isporučenih vozila. Na drugom mestu je Auris, sa prodatih 271 vozila. Od početka
godine, prodato je 232 Rav4 modela, što ga stavlja na treće mesto po prodaji.
Modela Avensis je prodato 131, a Corolla Sedan 130 vozila.
U odnosu na prošlu godinu povećana je prodaja sledećih modela: Hiace za 166,7%,
Aygo-a za 54,2%, Hilux za 27,3%, Prius-a za 16,7% i Corolla Sedan za 11,1%.
Tržišni udeo Toyote u 2008. je 3%.
Toyota servisne usluge i rezervni delovi
Po rezultatima smo u ovoj godini imali 19% više servisnih, i
čak 33% više limarsko-farbarskih prolaza nego prošle godine. Sveukupno povećanje
prolaza od čak 20%. Ovome je najviše doprineo porast broja registrovanih Toyota
vozila, za 14%, i kvalitetnija saradnja sa osiguravajućim kućama u domenu
limarsko-farbarskih popravki. Promet rezervnih delova je porastao za 28%.
U 2009. krećemo sa obimnijom prodajom originalnog Toyota motornog ulja preko
naše mreže i očekujemo za 19% veću prodaju rezervnih delova i originalnog ulja.
Sa obzirom na postojeću finansijsku krizu očekujemo usporeniji rast
prolaza/prometa u servisima, i predviđamo porast od 12%.
Očekujemo da će novi Toyota partneri (u Čačku, Kragujevcu i Nišu) u 2009, pored
bolje pokrivenosti teritorije Srbije, doneti novi kvalitet u održavanju vozila.
Toyota dodatna oprema
Zbog slabije prodaje novih vozila, prodaja dodatne opreme manja je za 8% u odnosu na prošlu godinu. Predviđanja su da će prodaja dodatne opreme u 2009. godini biti manja od ovogodišnje, uz zadržan primat u vrednosti prodate opreme po novom vozilu, gde smo po tom parametru i dalje u vrhu u Evropi.
Toyota aktivnosti i zanimljivosti
U novembru mesecu, u Rovinju (Hrvatska), održana je Prva
Toyota Adria regionalna konferencija posvećena zaštiti životne okoline - 1st
TADG Environmental Conference, uz učešće Toyota predstavnika iz Slovenije,
Hrvatske, BiH, Crne Gore i Srbije. Toyota zadržava lidersku poziciju u
aktivnostima i investicijama posvećenim smanjenju emisije štetnih gasova i
zaštiti životne okoline.
Toyota generalni sponzor kampanje „Globalno zagrevanje je i lokalni program”, u
čijem okviru je realizovan Karavan klimatskih promena u Beogradu, Novom Sadu i
Subotici. Organizaciju i realizaciju su sproveli WWF (World Wildlife Fund)
Dunavsko-Karpatski program (Globalna organizacija za zaštitu prirode) i Mladi
istraživači Srbije.
Uspostavljena saradnja Toyota Srbija (TSR) – Hyatt Regency Beograd, zasnovana
na zaštiti i očuvanju naše planete, redukovanju zagađenja životne sredine i
smanjenju emisija CO2 gasova, čime se TSR priključila Inicijativi Hyatt Planeta
i postala član “Green Friends Community”. Tim povodom hotelu Hyatt ustupljeno
vozilo Toyota Prius.
Toyota centar Beograd (TCB) je na osnovu sklopljenog dvogodišnjeg ugovor i
ustupljenim Toyota vozilima: Hiace i Avensis, postao zvanični
prevoznik/poslovni partner Country Club hotel-a „Babe“ (CCH Babe). Time svi
potencijalni korisnici usluga CCH Babe stiču pravo na učešće u prezentacijama i
događajima koje zajednički organizuju TCB i CCH Babe. TCB organizuje svoje
promotivne aktivnosti u okviru kompleksa CCH Babe, a redovna ponuda hotela
obuhvata i mogućnost prijavljivanja i testiranja Toyota vozila.
TCB je sklopio godišnji ugovor o saradnji sa Golf klubom Beograd. Ovim ugovorom
je ustupio model Toyota Yaris. U svojim promotivnim aktivnostima Golf klub je,
za sve turnire koji su u njegovoj i/ili organizaciji Golf Asocijacije Srbije
i/ili na partnerskim turnirima, uvrstio TCB, za turnire u 2008. i/ili koji su
navedeni u kalendaru za 2009. godinu. I ovde je redovna ponuda gostima,
mogućnost prijavljivanja i testiranja vozila iz Toyotine game.
TCB je u Niškoj Banji, u saradnji sa BIS IT reciklažnim centrom, javno
predstavio Toyota Prius model na hibridni pogon. U okviru akcije realizovano je
predavanje na temu „Zeleno poslovanje u Srbiji“. BIS IT predstavio je
jedinstveni projekat kompanije Microsoft - Community MAR a predstavnik TCB-a
govorio je o sprovođenju aktivnosti kompanije Toyota u pravcu zaštite životne
sredine i društveno odgovornog poslovanja.