Toyota Srbija (TSR) je objavila rezultate poslovanja u 2008. godini. Od početka godine prodato je 1.646 Toyota vozila. To je umanjenje od 9,3% u odnosu na prošlogodišnji rezultat.

Toyota vozila

Najprodavaniji model je i dalje ubedljivo Yaris, sa 554 isporučenih vozila. Na drugom mestu je Auris, sa prodatih 271 vozila. Od početka godine, prodato je 232 Rav4 modela, što ga stavlja na treće mesto po prodaji. Modela Avensis je prodato 131, a Corolla Sedan 130 vozila.
U odnosu na prošlu godinu povećana je prodaja sledećih modela: Hiace za 166,7%, Aygo-a za 54,2%, Hilux za 27,3%, Prius-a za 16,7% i Corolla Sedan za 11,1%.



Tržišni udeo Toyote u 2008. je 3%.

Toyota servisne usluge i rezervni delovi

Po rezultatima smo u ovoj godini imali 19% više servisnih, i čak 33% više limarsko-farbarskih prolaza nego prošle godine. Sveukupno povećanje prolaza od čak 20%. Ovome je najviše doprineo porast broja registrovanih Toyota vozila, za 14%, i kvalitetnija saradnja sa osiguravajućim kućama u domenu limarsko-farbarskih popravki. Promet rezervnih delova je porastao za 28%.

U 2009. krećemo sa obimnijom prodajom originalnog Toyota motornog ulja preko naše mreže i očekujemo za 19% veću prodaju rezervnih delova i originalnog ulja. Sa obzirom na postojeću finansijsku krizu očekujemo usporeniji rast prolaza/prometa u servisima, i predviđamo porast od 12%.

Očekujemo da će novi Toyota partneri (u Čačku, Kragujevcu i Nišu) u 2009, pored bolje pokrivenosti teritorije Srbije, doneti novi kvalitet u održavanju vozila.

Toyota dodatna oprema

Zbog slabije prodaje novih vozila, prodaja dodatne opreme manja je za 8% u odnosu na prošlu godinu. Predviđanja su da će prodaja dodatne opreme u 2009. godini biti manja od ovogodišnje, uz zadržan primat u vrednosti prodate opreme po novom vozilu, gde smo po tom parametru i dalje u vrhu u Evropi.



Toyota aktivnosti i zanimljivosti

U novembru mesecu, u Rovinju (Hrvatska), održana je Prva Toyota Adria regionalna konferencija posvećena zaštiti životne okoline - 1st TADG Environmental Conference, uz učešće Toyota predstavnika iz Slovenije, Hrvatske, BiH, Crne Gore i Srbije. Toyota zadržava lidersku poziciju u aktivnostima i investicijama posvećenim smanjenju emisije štetnih gasova i zaštiti životne okoline.

Toyota generalni sponzor kampanje „Globalno zagrevanje je i lokalni program”, u čijem okviru je realizovan Karavan klimatskih promena u Beogradu, Novom Sadu i Subotici. Organizaciju i realizaciju su sproveli WWF (World Wildlife Fund) Dunavsko-Karpatski program (Globalna organizacija za zaštitu prirode) i Mladi istraživači Srbije.

Uspostavljena saradnja Toyota Srbija (TSR) – Hyatt Regency Beograd, zasnovana na zaštiti i očuvanju naše planete, redukovanju zagađenja životne sredine i smanjenju emisija CO2 gasova, čime se TSR priključila Inicijativi Hyatt Planeta i postala član “Green Friends Community”. Tim povodom hotelu Hyatt ustupljeno vozilo Toyota Prius.

Toyota centar Beograd (TCB) je na osnovu sklopljenog dvogodišnjeg ugovor i ustupljenim Toyota vozilima: Hiace i Avensis, postao zvanični prevoznik/poslovni partner Country Club hotel-a „Babe“ (CCH Babe). Time svi potencijalni korisnici usluga CCH Babe stiču pravo na učešće u prezentacijama i događajima koje zajednički organizuju TCB i CCH Babe. TCB organizuje svoje promotivne aktivnosti u okviru kompleksa CCH Babe, a redovna ponuda hotela obuhvata i mogućnost prijavljivanja i testiranja Toyota vozila.

TCB je sklopio godišnji ugovor o saradnji sa Golf klubom Beograd. Ovim ugovorom je ustupio model Toyota Yaris. U svojim promotivnim aktivnostima Golf klub je, za sve turnire koji su u njegovoj i/ili organizaciji Golf Asocijacije Srbije i/ili na partnerskim turnirima, uvrstio TCB, za turnire u 2008. i/ili koji su navedeni u kalendaru za 2009. godinu. I ovde je redovna ponuda gostima, mogućnost prijavljivanja i testiranja vozila iz Toyotine game.

TCB je u Niškoj Banji, u saradnji sa BIS IT reciklažnim centrom, javno predstavio Toyota Prius model na hibridni pogon. U okviru akcije realizovano je predavanje na temu „Zeleno poslovanje u Srbiji“. BIS IT predstavio je jedinstveni projekat kompanije Microsoft - Community MAR a predstavnik TCB-a govorio je o sprovođenju aktivnosti kompanije Toyota u pravcu zaštite životne sredine i društveno odgovornog poslovanja.