Toyota Supra hibrid po prvi put pobednik na trci
Nove stranice u auto sportu se upravo pišu: po prvi put jedan hibridni trkački automobil pobeđuje na trci.
Naravno, ko bi drugi proizveo takav automobil, nego Toyota. Posada Toyota Supra HV-R je uspela da pobedi na trci voženoj u Japanu – 24 časa Tokashi i ova pobeda prvu zabeleženu pobedu jednog hibridnog automobila na nekoj trci.
Toyota je prošle godine po prvi put predstavila hibridni trkački automobil konstruisan na osnovu modela Supra, koji je prošle godine na ovoj trci osvojio 17. mesto u generalnom plasmanu sa modelom Lexus GS450h. Razvojni tim Toyote je učestvovanjem na trkama sa hibridnim trkačkim automobilom pokušao da pronađe način da kompletan električni sistem učini efikasnijim i lakšim. Sistem je preuzet iz serijskog modela Prius i sva je prilika da će svo prikupljeno znanje i unapređenja veoma brzo naći svoje mesto i u serijskim modelima Priusa i ostalih hibridnih modela iz Toyota i Lexus ponude.
Da je razvoj bio uspešan potvrđuje činjenica da je nakon samo godinu dana, Toyota tim uspeo da razvije potpuno novi trkački hibridni sistem. Ovaj novi sistem je instaliran u Supra GT automobil, koji je Toyota do skora koristila u japanskom Super GT (bivši JGTC) takmičenju. Automobil je modifikovan i opremljen hibridnim sistemom, a kako bi se maksimizovalo punjenje baterija i efikasnost sistema korišćena su dva specifična rešenja:
1. Tri elektična motora: Unutar prednjih felni se nalaze električni motori, dok je treći električni motor snage 150kW postavljen na zadnju osovinu. Regeneracija, odnosno punjenje baterija prilikom korišćenja tri motora je daleko efikasnije zato što prilikom kočenja sva tri električna motora silu kočenja transformišu u električnu energiju, kojom se baterije pune.
2. Specijalno dizajnirani sistem kondenzatora: Trkački stil vožnje zahteva konstantna maksimalna ubrzanja i kočenja, pa je umesto klasičnog sistema baterija, koje se sporije pune osmišljen sistem kondenzatora, koji veoma brzo apsorbuju višak električne energije.
Specifikacije automobila Denso Toyota Supra HV-R:
Motor: Super GT 3UZ-FE motor
Zapremina: 4480ccm
Maksimalna snaga: 460KS pri 6800 obrtaja
Maksimalni obrtni momenat: 510Nm pri 5600 obrtaja
Električni motori: 2x10kW napred i 150kW nazadTežina: 1080kg
Posada: Katsuyuki Hiranaka (Japan), Andre Couto (Portugal), Akira Lida (Japan), Tatsuya Kataoka (Japan)