Kako
stvari stoje, segment kompaktnih SUV vozila beleži značajan i stalni
porast prodaje. Kada je 1994. godine Toyota predstavila model RAV4,
rodonačelnika pomenutog segmenta, tržište je bilo prilično uskraćeno za
vozila takvog tipa, pa su ”prvenci” imali tu čast da postavljaju
standarde. Sada se standardi postavljaju gotovo svakodnevno, pa je
zaista teško ispratiti sve i ostati u trendu, a da ne govorimo koliki
napor treba uložiti da bi se ponela ”titula” inovatora. Toyota ima
bogatu istoriju u proizvodnji terenskih vozila, jer je još davne 1951.
godine predstavila svoj prvi Land Cruiser, tako da je poluvekovna
tradicija i dalje odličan pratilac stalnog uspeha među konkurentima, a
svi su izgledi da će takvo blagostanje potrajati još dugi niz godina.
Novo viđenje urbanog terenca, Toyota je predstavila još proletos na
Salonu automobila u Ženevi, i to na primeru modela Urban Cruiser. Novi
kompaktni terenac je u matičnoj kući pozicioniran ispod modela RAV4, a
namenjen je pre svega lagodnom i zabavnom ”krstarenju” kroz grad sa
ispunjenjem želje za eventualnom terenskom vožnjom.
Toyota Urban Cruiser tehnološki je blizanac modela Scion xD
koji se već prodaje u Severnoj Americi. Kompaktne dimenzije (dužina je
3930 mm) čine ga poželjnim među kupcima koji provode dosta vremena u
gradskim uslovima vožnje, a pri tome traže ipak nešto posebno. Širina
od 1725 mm i visina od 1540 mm govore nam da se čak nije izašlo iz
okvira aktuelnog B segmenta automobila, ali zadovoljstvo koje donosi
izgled malog terenca jeste ono što daje snažan pečat. Prvi pogled na
eksterijer zahteva od vas da blago protrljate oči i uverite se da
ispred vas nije možda slika nekog ”umanjenog” Land Cruisera ili RAV4.
No, kada shvatite da će gornja ivica automobila dosegnuti do brade
prosečnog čoveka, postaje jasno da je Urban Cruiser zapravo mali
(m)RAV, sposoban da se elegantno zavuče i u najmanju ”rupu” parking
prostora, što je, u neku ruku, i smisao njegovog postojanja. Izgled
prednjih i zadnjih svetlosnih grupa, baš kao i naglašeni blatobrani
pružaju utisak da je Urban Cruiser zapravo širi nego što to pokazuje
metarska traka. Točkovi od 17 inča doprinose atraktivnosti, a činjenica
da je AWD (All Wheel Drive) sistem prisutan, daje dodatnu sigurnost
vozaču. Dizel agregat zapremine 1,4 litre, sa dobro poznatom oznakom
D-4D, zadužen je za pokretanje malog terenca i veoma zaslužan za
pohvale iz oblasti ”ekologije” i ”ekonomije”. Naime, uz vrlo nisku
potrošnju goriva, pomenuti agregat emituje ispod 140 g CO2/km, što je,
mora se priznati, odličan rezultat s obzirom na 4x4 pogon. Toyota Urban
Cruiser je predstavljena kao veliki ”prijatelj prirode”, što bi
trebalo, pored drugih kvaliteta, da doprinese dobroj prodaji u Evropi.
Robustan izgled doprinosi utisku da se radi o mnogo većem vozilu
|
| | Prodaja
u Evropi počeće krajem ove ili početkom sledeće godine, a evropskoj
publici pružila se prilika da vidi Urban Cruiser, i to upravo na Salonu
automobila u Parizu, koji je trenutno u toku, dok ovo čitate. Teško da
nova Toyota dolazi na tržišno blagostanje, kao što je bio slučaj sa
prvim modelom RAV4, sada već davne 1994. godine, jer u ovom trenutku,
ipak postoje ozbiljni projekti i studije koje bi vrlo brzo mogle
postati realnost. Od onih koji su već na tržištu, Urban Cruiser treba
prvenstveno da se ”čuva” modela kao što su Suzuki SX4, Fiat Sedici ili
Daihatsu Terios. No, i nedavno predstavljeni modeli Kia Soul ili
Citroen C3 Picasso, mogu biti potencijalni konkurenti, pogotovo ukoliko
im se podari 4x4 pogon. Pred nama je zanimljiv period koji bi trebao da
pokaže koliko je mali (m)RAV zreo i sposoban za nastup na evropskom
tržištu.
|
12/11/2008, 20:34
Super ti je blog,vidimo se u ponedeljk na vezbama
13/11/2008, 16:53
Mislim sta reci za toyotu to smo mogli da ocekujemo.